mycke nu..

Jag vet liksom inte riktigt hur jag ska börja den här bloggen...

Om cirkus 20 timmar sitter jag på ett plan som ska ta mig till Brazil, känns onekligen overkligt och underbart bra.

Varenda dag sen i onsdags har enligt mig varit en pina, evighetslånga och nästan onödiga. Jag har försökt fylla mina dagar med allt möjligt så jag skulle slippa bli nervös och känna resfeber.. men ack ack.. det har smygit sig på, om inte på dagen så under natten. Inatt sov jag inte speciellt mycke och när jag väl sov så slogs jag med någon sorts maktkvinna som tagit hela världen som gisslan, hon hade som förtrollat dom så de var som zombies, typ som i den där nya batman-filmen. Märkligt.

Men vad har jag fyllt mina dagar med då, vad har te.x hänt under helgen?
Jo
I fredags var jag med den bästaste Therese på hela den här jorden, jag hade saknat arslet av mig efter henne så det var ett kärt återseende. Vi körde bort bror med flickvän ur huset och startade partyt. Efter god mat, partydans och vissa små olyckor så bestämde vi oss för att fortsätta rocka inne i stan. Sweet! Det var roligt, förutom att jag tappade bort Tessie precis innan vi skulle fara, jag trodde hon blivit bortrövad för alltid, tråkigt tänkte jag eftersom hon skulle sova hos mig. Men som tur var, med hjälp av min ständige vapendragare, den bästa, den snällaste, Samuel, så hittade vi henne. Puhh

I lördags slog det kärleksgnistor över hela Örnsköldsviks himmel. Det vankades bröllop. De vackra och fantastiska människorna Stina och Jakob skulle ingå äktenskap. Gosh va fint de va å vilket roligt bröllop, lagom långt, god mat och bra innehåll. Mycke bra!
Efter bröllopet pratade jag en lång stund med min underbara föredetta kombo Lina , hon gav mig hopp och glädje i hjärtat. Hon är sån, min bästaste Lina..älskar henne ja

Söndagen då, jo då var det familjens dag. Jag och bror började med att skråla med i singstars förtrollade värld. Vi är inte född med den mest välputsade pipan nån utav oss, men kul vare, roligare blev det på kvällen då mor och far skulle testa, det var längesen jag skrattade så mycke. Himmel va roligt!!
Vi spelade även kinaschack ,  mamma och jag var nöjda, men pappa ifrågasatte spelvalet
- Hur kan man vilja göra nåt så urbota tråkigt!
Haha. Jag kom ialla fall trea.. Mamma såklart etta.

Jag har haft en rolig helg ,trots att jag mest längtat till avgång. men snart, mycke snart..

jag har även fått fast tjänst idag, nöjd över det, mindre nöjd över annat, men men..

(melodi: de sju dvärgarna-sången ni vet)

jag snuvades på lön idag
ja lönen den blev liten
men lika glad för det är jag
men gladast är nog *****
å hum vad jag är dum
men det gör ingenting
för vad gör det om hundra år
när allting kommer kring


5
veckor av slapphet, upplevelse, party , inge oro över bostadslöshet, god mat, sevärdheter, bad, shopping och allt annat som jag behöver just nu..

so long sweeties!!

Kommentarer
Postat av: Lina

Linda min! Älskar dig med. Blir glad att jag ändå lyckas säga nåt som hjälper lite =) Men hur går det för dig? Har du det bra? Hoppashoppashoppas! Men alltså, oh my, singstarväll med family Jonsson, vilken fest, skulle ha kunnat betala mycket för att få se, haha. Hör av dig! puss å kram p.s. vill du va min valentine? ;)

2007-02-14 @ 22:12:27
URL: http://finalillalina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0