Linda + Brasilien= sangvatare??

ja det kunde man latt tro imorse nar jag vaknade och det plaskade lite latt( eller ganska mycket faktiskt) under nedre delen av min kropp..
Men nej, det regnade och det lackte in fran taket ner i min sang..haha vilken vackning..fantastiskt fantasifullt.. jag blev latt overraskad

Nu ar vi alltsa i Vitoria dar edgars slakt bor, helt otrolig slakt, dom tar hand om oss som kungar. Nastan pinsamt ( jag forsoker tacka sa mycket som mojligt mamma, precis som du lart mig).

Igar sag jag Guds vackraste skapelse pa ett shoppingcenter har i Vitoria, jag blev helt sald.. snacka om vackra ogon. Det var forstas en kille jag sag, en kille som fick mig att bli helt knasvag.. det har kan jag leva pa en vecka eller tva..haha

Alltsa ni forstar inte hur mycket kott man ater har, hela tiden jamt och standigt, allsta man ater liksom inte bara en maltid utan innan maten kommer nan med en lite tallrik med en massa kott som man far smaka, helt sjukt..gott gott gott, sen efter man atit kott bade som forratt och huvudratt, da kommer dom med kottet som blivit over och vill att man ska ta lite till, sa man far en trerattersmiddag med kott..haha

Det ar valdigt trakigt att inte forsta vad familjen sager, men jag forsoker, forsoker ta fram mina nastintill obefintliga kunskaper i det portugisiska spraket.. men det ar roligt nar man forstar och kan svara ( hander typ aldrig).

Igar var det en liten kille som skrattade at oss pa bussen, for att vi pratade sa konstigt, da fragade han sin mamma varfor vi pratade sa konstigt, da svarade hon att vi nog kom fran Rio..hahaha
sa lustigt..

ska forsoka lagga upp lite mer bilder, fran karnevalen, lite festliga kvallar m.m..

ikvall ska vi nog pa en hippiemarknad pa standen med Edgars mamma..spannande.. hoppas jag hittar nagra fina armband

mamma, vet du vad jag har gjort, jag kan tanka mig att du kommer att skratta nu, jag sag en klanning igar som var ganska fin men jag kande att jag nog inte skulle anvanda den plus att den kostade 300:- svenska kronor, alltsa inte sa billig. Men jag gick tillbaka till affaren innan vi skulle aka bara for att titta pa den, jag provade den och mitt resesallskap sa att den var fin ( nu efterat forstar jag ju att dom sa sa for att dom ville aka hem), sa jag kopte den. NU ANGRAR JAG MIG!!! ahhhh

jaja..typiskt mig..haha

hej svej i lingonskogen, nu ska vi hemma till Dona Maria igen (Edgars mormor). Hon ar grym, pratar pa som om vi forstar, det ar bara att nicka och le, ibland sager man si som betyder ja.. da tittar hon pa en som om man var dum, undra vad man svarade pa..
Ska beratta om morfarn sen, en riktigt vessla, smyger omkring, man lagger knappt marke till han men anda ar han med OVERALLT! Som sneeky sneeky i mister deeds..

hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0