Fredag den 13:e kunde inte vare bättre..

Jag började med att kliva upp, tidigt, tidigt, alldeles för tidigt med tanke på hur sent jag gick och la mig...
Jobbade förmiddag, kånkade möbler med chefen, kul grej, hoppas hon inte märkte hur trött jag var egentligen =P

Skyndade mig så in i norden till Arlanda för att äntligen komma mig hem till mitt älskade norrland, mitt vackra hem, min kära familj...
När vi kommer fram jag och Joel så står det "flighten stängd, kontakta personal" när jag ska checka in på självincheckningen. När Joel testar så går det utmärkt. Jag tar kontakt med personalen som konstaterar att min bokning hamnat på flyget innan, fråga mig inte hur, antingen min klantighet eller något datafel, jag hävdar det senare. Personalen skickar mig vänligt vidare till biljett och bagageinformationen. Jag kommer fram, en halvtimme tills vårat flyg ska lyfta. Jag förklarar situationen för herrn, han hävdar att det är jag som gjort fel och säger att jag inte kommer att kunna åka med nu iaf för planet är fullt. Precis i ögonblicket som han säger "det finns en flight kl 18.10 som jag kan boka in dig på" lägger Joel en hand på min rygg och säger att han nog borde bege sig till gaten. "Gör så" säger jag med gråten i halsen. Jag orkar inte...

Ensam står jag kvar och herrn i luckan frågar efter mitt leg. Han får det och jag böjer mig ner för att plocka upp mobilen i väskan, tröttheten gör sig påmind och känslorna ligger verkligen på ytan, en tår trillar nerför min kind och jag torkar snabbt bort den inna nån hinner se. För säkerhetskull tittar jag mig omkring för att försäkra mig om att verkligen ingen såg / ser den otroligt löjliga flickan som nästan börjar gråta för att hon måste vänta tre timmar på nästa flyg. När jag vänder huvudet åt vänster stannar min blick på ett välbekant ansikte, min barndomsvän!

Min dag är räddad.. jag tar emot min nya biljett och går för att hälsa på Lisa som hon heter. Vi kramas och det visar sig att hon precis kom från Örnsköldsvik med det plan som jag skulle ha suttit på. Hon är på väg till Malta för att lära sig mer engelska. Hon ska inte åka förrän kl 21 så jag bjuder med henne hem till mig. Jag bor bara en kvart från Arlanda, i Märsta så det går snabbt att ta sig fram och tillbaka..

Vi äter och sitter och pratar, tar upp en massa minnen. Jag kommer fram till att jag saknat den här flickan mer än jag visste... Vi har gjort så mycket dumt tillsammans..

vi åker tillbaka till Arlanda vid 17.30 och vi tar farväl och lovar innerligt att vi ska hålla kontakten, jag hoppas och tror att vi kommer att göra det!
Jag kommer med planet och befinner mig på välbekant mark en timme senare. Sov hela flygturen!

Äter i ett kaos av renoveringsoreda. Vi håller på att bygga om hemma. Men det gör inget att det är stökigt ( man måste ha skor inomhus, så stökigt är det), att vi inte har nån spis eller att mitt rum är fullt med grejer, inte ens min säng har fått vara i fred. Jag är hemma i Övik... hemma i Övik


Haft en underbar dag med oväntade inslag.. som till en början bara såg jobbiga ut men som visade sig bli höjdpunkter.. =)

Kommentarer
Postat av: joel

hm.. sorry för mitt abrupta avsked. Planet ville inte vänta på mig.. Men du verkade ju reda ut det hela helt rätt bra ändå! Bättre lycka nästa gång med flyget! =)

2006-10-17 @ 15:10:02
URL: http://joelastrom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0