vackraste jag hört vackraste jag sett magiskt

igår hände det, nåt jag inte trodde kunde hända mig,

som en virvlande ljum vind  som sakta smekte min kind

som ett solsken i ögonvrån som talade om bättre tider

som ett magiskt regn av glitter som lovade mig ett spännande liv

som en djup kram som nådde dit ingen annan nått på länge

som ett plåster på såret som aldrig vill läka

där stod jag

och där stod du

allt stannade

du sjöng

och allt stannade



du sjöng


vackra annie





Jag var på konsert igårkväll, en magisk konsert.. "Hon" var förband, jag skulle ha varit nöjd bara att få ha hört dom där fyra låtarna med "henne", vi hade köat i 2-2,5 tim, jag hade varit nöjd.
Sen klev Sufjan Stevens på, sagan blev verklighet, jag fick glömma allt det där jag tänker på,      (jämt)     drömma, lyssna och förundras över allt det fina och braiga i livet, det magiska, det livsgivande, det härliga, det fantasifulla och kreativa i livet som ger oss mening, som ger oss glädje.. Jag älskade "igår", jag älskar "igår"..







jag skulle så gärna vilja att den drömmen blev verklighet, springa med dig i en park
leka charader
fantisera ihop äventyr som sedan blir verklighet,                                                        iaf i våran värld
springa ifrån alla dumma monster som jagar oss
de som jagar dig
och de som jagar mig
jaga bort dom
i staterna
vem vet
kanske är det där
som vi ska hitta hem
 och vara vackra på vårat sätt
 res med mig..

Kommentarer
Postat av: Therese

jag reser med dej. kom och hämta mej nu.

2006-11-17 @ 11:19:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0