så där ja..

Min slogan på bloggen är verkligen en sanning i mitt liv.. you never know what you get..

Jo men nu är det väl ändå slutgiltigt kan man hoppas.. jag ska me..

Jag har som en grym förhoppning, som en tanke, en liten dröm.. eller som en helt omöjlig verklighet, men ändå..

jag tycker om att drömma, dagdrömma, det är jag expert på, det kan jag lova.
jag utvecklar gärna hela scenarion, ibland kan jag komma på mig själv att uttala de repliker jag tänkt ut till mina scenarion högt, då tittar alltid folk på mig, de undrar nog vem jag pratar med..
ibland gör jag helt underbara scenarion, lite sådär, det plingar på dörren och jag går sakta fram för att öppna, tittar i kikhålet och till min stora förvåning står Anders och Måns där, jag öppnar och de går rakt på sak.
-Vi har hört att du är en rolig tjej och att du har grym humor, vi tänkte att du kanske skulle vilja vara med och utveckla en programidé vi har.
Jag säger javisst, slänger på mig jackan och de slitna adidasskorna med nybytta skosnören och följer med dessa underbara komiska killar.. ( nu är ju det här en grymt outvecklad och nerkortad version, inte så ingående och detaljerad).

eller den här..

jag går hem från jobbet, den heta killen som jag spanat in cyklar förbi, stannar när han ser att det är jag..
-nämen det är ju du, dig har jag sett förut, har inte vi träffats?
-jo det har vi, hos din kompis..
-ja men just ja, det var ju du, vart är du på väg?
-jag ska hem å käka, kom precis från jobbet
- men du, jag ska hem å göra lite mat, kanske du vill äta hos mig, skulle ju va kul å lära känna dig, sen kanske vi kan hitta på nåt ikväll? Va sägs om bio, jag vill se den här förortsungar, vill inte du?
-(ehhh...JA JA JA!!) jovisst, de skulle va kul..

Nu har jag inte spanat in nån het kille, men om jag hade gjort det..

Nu hör ju till saken att när jag tänker ut dom här scenariona så kan jag som sagt råka säga en replik högt, så det har säkert hänt att någon sittabredvidmigpåbussenvän hört mig säga
-jag ska hem å käka, kom precis från jobbet..

hahaha, det är så lustigt

tydligen brukar jag grymta å sucka högt när jag tänker också, eller när jag läser. Det har jag aldrig tänkt på att jag gör, men det har Lina informerat mig om..

Fast igår märkte jag det själv, för det vart så högt. Om ni läst min förra blogg så vet ni att jag var otroligt arg igår, så när jag var på väg in med pendeln så tänkte jag igenom det som jag var arg på åsså råkade jag frusta/fnysa till åt den här grejen, å de va flera som vände sig om och tittade på mig..haha.. som festligt också, man är inte konstigare än vad man gör sig ; )

men en del drömmar är inte bra för en.. fråga mig, jag lever i en för tillfället.. men lika glad för det är jag..

men nu ska jag sova..

som jag sagt förut, kommentarer är alltid roliga, mest för att se vilka det är som hittat hit och så. Sen så har jag ju en gammal blogg man kan gå in på me om man är intresserad linda.paltkoma.blogg.se

handtag, famntag, klapp ( och kyss till de som vågar)

Kommentarer
Postat av: Dragan

Jag skrattade till för mig själv när jag läste om ditt grymtande..

Jag har ett liknande tankesätt.. FAST, mitt är nästan bara dåligt.. För jag planerar typ hela veckor i huvudet och när det inte blir som jag tänkt det, typ ofta.. pga att jag tänkt hur det ska bli, men inte tänkt hur det funkar för alla andra.. Så då kan jag typ tänka ut att jag ska ha värsta filmkvällen den kvällen om två veckor, sen visar det sig att alla jobbar eller går i skolan så då blir det inget och jag blir besviken, mest på de som inte kan.. Men det är ju som inte deras fel, plus att de aldrig lovat någonting..

När jag skrev det där kände jag verkligen hur konstigt och diktatorsaktigt det verkade, men så är inte jag.. Alltid..

Hej och då!

2006-11-10 @ 01:19:21
URL: http://mattp.blogg.se
Postat av: Linda

ja men exakt gör så jag med, senast förra veckan vart jag sjukt besviken för att mitt uttänkta scenario inte blev verklighet, jag kan lova att jag var bitter. men människan/människorna som skulle göra mitt scenario till verklighet visste ju inte vad jag hade tänkt.. haha, så dumt

Vi kanske är födda till diktatorer båda två du och jag..

2006-11-10 @ 17:44:34
URL: http://lindiloo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0