hjärtsnörpen + bubbelskum

Idag har varit en intressant dag må jag säga..

Jobbat idag, blev skrämd så jag fick hjärtsnörpen på riktigt, vi skulle städa huset och jag stod och svabbade toaletten med en toaborste när en av mina kollegor skrek väldans högt lite panikslaget
-LIIIINNNDDDAAAA!
Varpå jag skriker i högan sky, kastar ner toalettborsten i toaletten så bajsvattnet skvätter på mig, samtidigt som jag flyger in i väggen bakom mig..

Den som skrek på mig och en annan kollega står i dörröppningen och skrattar.
Vi kan konstatera, jag är för lättskrämd!
Jag blev så rädd så jag var tvungen att sätta mig ner och andas tre djupa andetag.. haha

Senare på dagen skulle jag starta en diskmaskin.
Jag hade gjort stuvade makaroner till middag.
Ni som gjort det förut vet att det kan bli en jobbig mjölkläggning i botten på kastrullen som kan va svår att få bort, vilket var fallet denna gång.
Jag skrubbar alltså kastrullen och mitt tålamod tar slut  väldans fort, så jag slänger in den i diskmaskinen utan att tänka efter om jag sköljde bort handdiskmedlet eller inte.

En sisådär 20 minuter efter jag startat den ropar en kollega på mig, jag går in i rummet där diskmaskinen står och ser till min fasa att det är fullt med skum på golvet, jag tittar in i diskmaskinen som kollegan nyss öppnat, full med skum den med.. Kollegan suckar lite och säger "Linda, har du hällt i handdiskmedel i diskmaskinen..vad ska vi göra nu då...

Klantigt, men ganska kul me, man får lära sig via den hårda skolan..haha

Sen som pricken över i så skulle jag berätta allt detta roliga för min kombo Lina, mitt i min entusiastiska beskrivning av händelserna så råkar jag glömma att svälja, så jag dreglar på min fot och lite på vardagsrumattan..

ja hörrni, vad säger man.. slutet gott, allting gott   =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0