frihet = ansvar, beslut

jag vill dansa i alla vädersträck

jag vill kuta uppför backen

blicka utöver paradiset

känna friheten flåsa mig i nacken, ta upp mig och svinga mig runt

skrattandes omfamnar vi varandra i yrsel

faller mot marken, fortfarande skrattandes

frihet


jag vill ligga i gräset en het sommardag

iklädd endast färger som återspeglar lycka

titta på fjärilen som landar på min hand

omsorgsfullt smeka dess prakt

titta när den flyger iväg

i frihet


jag vill ta dig i handen

dansa kring granen i juletid

sjunga som aldrig förr, högt och falskt, skrattandes

jag vill fånga känslan

kärlek,

kärlek och...

frihet


jag vill kisa mot solen

tveka inför att kliva upp ur vattnet

springa längs stranden, ta dig i handen, dra dig nära och bara känna doften

doften av friheten

jag vill älska

älska livet




och friheten


frihet = ansvar, beslut





jag är 21 år, kom ihåg det,  bara 21 år..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0