fattigmanslunch


har börjat dricka mjölk utan mjölk.. om ni fattar, jag måste alltså sluta med mjölkprodukter. i tre veckor i alla fall, som ett experiment, kanske jag mår bättre då..
detta medför att jag måste hitta alternativ, som havremjölk, sojamjölk, mjölkfrott smör, produkter framtagna utan mjölk helt enkelt.
känns som ett livstidsprojekt. va skönt de skulle va om jag kommer fram till efter dessa tre veckor att jag tål mjölk.
det blir ju dessutom så att när man inte får äta nåt då är det ju självklart det som man är sugen på, jag är så sjukt sugen på mjölk å jag har varit utan i två dagar..  : /

nu till min rubrik, fattigmanslunch..
jo jag har precis kommit hem från jobbet och är vrålhungrig, orkar verkligen inte laga mat så jag tänker att havregrynsgröt kan jag ju göra(trots att de känns väldigt slappt å inte såå gott). När jag börjat koka den så kommer jag på att jag har ju glömt "min" mjölk på jobbet.
Dumt me tanke på att ja tänkte hålla ganska strängt på de här, så jag vet säkert om de gör nån skillnad efter tre veckor. Jaja, jag får väl fuska nu till lunchen tänker jag och kokar färdigt gröten då det slår mig att vi har ingen vanlig mjölk heller. Ja så kan det gå, nu sitter jag här och mumsar på havregrynsgröt me lingonsylt och ett glas vatten bredvid. Nu hör till saken att vårat vatten smakar avlopp och endast avlopp, har börjat göra det för ungefär en vecka sen.. smaskens..

äta bör man annars dör man      men det gör man ju ändå

Kommentarer
Postat av: Dragan

Mohahaha, vi kommer förhoppningsvis iväg före dig! Oj oj oj vad jag ska njuta bara för att jag far före dig.. 12 februari far nog vi.. tihi..

2006-11-13 @ 19:42:48
URL: http://mattp.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0