Mamma, julmarknad, idol och lettiska pojkar


Min mamma är här och jag är lycklig..

me and mom

Dom säger att vi är lika, jag undrar fortfarande var?
hårfärgen, ögonfärgen, näsan??

Det bästa missförståndet idag var när mamma trodde att jag och pappa pratade skit om mamma i smyg. Jag mamma och pappa ska åka till Tallin imorn med båt.

Jag satt iaf och pratade med pappa i telefonen och han föreslog att vi kunde ju kolla med Lina ( min kombo) om inte hon också ville följa med. Ja om jag ville ha me henne såklart. Jag svarade lite opartiskt
"Ja hon är ju inte svår att ha me"
Då kommer mamma in i rummet och svarar spydigt.
 "Har ni inget bättre för er än att tala om mig"


Hahaha, jag tror att mamma känner sig oönskad, pappa sa tydligen innan hon for ner att han tyckte de skulle bli skönt att vara hemma ensam, sen så har hon frågat mig hela tiden sen hon kom igår,
 "är du trött på mamma nu?"
om jag råkat gäspa så har hon tittat medlidande på mig och sagt skamset
"är det tröttsamt att vara med mamma"

Men NEJ!! Det är grymt å va me mamma, mamma är bra, mamma är bäst.. på att vara just, mamma!

Vi har gjort mycke roligt redan.. Igår var vi på stan och shoppade lite, sen så åt vi thailändsk mat på en cool restaurang, kophangang. Gott men ganska starkt, jag kan väl inte påstå att jag är den bästa på att äta stark mat, mamma är väl snäppet bättre men inte heller hon håller nåt sorts thailandsmått..

Idag har vi varit på julmarknad,  sen for vi till Uppsala, mamma har shoppat loss skor å jag har shoppat loss ljus på Ikea..

Som en god middag med tacopaj å glass till efterrätt, sen idolfinal..

Dom var två


men blev en..
markus

värdig vinnare, även om Erik var mer "idol"material..

Nä hörrni imorn smäller det, då ska jag hitta mig en lettisk pojke, som torsk på tallins karaktärer ska jag glida fram och äga ut tallins infödda hondjur.. (fast dom ägde ju ut handjuren, alltså de i torsk på tallin).

Kommentarer
Postat av: Emma

ha ha! Jag skrattar högt. Tycker iaf om din mor.

(Btw, ni har rätt lika munnar ser jag ju nu)

2006-12-09 @ 18:06:45
URL: http://emmet.paltkoma.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0